Start / Oferta

Oferta

Diagnoza i terapia logopedyczna

Terapią logopedyczną w gabinecie obejmujemy dzieci, młodzież. Terapię zawsze poprzedza diagnoza, która pozwala ocenić na czym polega problem u podopiecznego oraz stanowi podstawę do opracowania odpowiedniego programu terapii logopedycznej.

Oddziaływania terapii logopedycznej mają na celu :

  • kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korekcję zaburzeń w zakresie strony artykulacyjnej, fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej
  • nauczanie mowy, która się nie wykształciła,
  • wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy,
  • kształtowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej
  • maksymalne usprawnianie techniki czytania i pisania

Ofertą obejmujemy następujący zakres usług:

  • Wczesna interwencja logopedyczna noworodków i niemowląt
  • Terapia opóźnionego rozwoju mowy
  • Terapia wad wymowy m. in. rotacyzmu, seplenienia, mowy bezdźwięcznej

Terapia pedagogiczna

To specjalistyczne, indywidualne zajęcia terapeutyczne z dziećmi ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się, obejmujące ważne umiejętności opanowania techniki czytania i pisania. Celem zajęć jest spowodowanie pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno- motywacyjnej oraz w strukturze wiedzy i umiejętności szkolnych dziecka.

Często poziom inteligencji dzieci, które maja trudności z nauką, jest taki sam jak u rówieśników. W wyniku specyficznych zaburzeń (dysleksja, zaburzenia w uczeniu się matematyki, zaburzenia SI), dzieci te nie są w stanie sprostać wymogom nauczyciela. Odpowiednio dobrany program terapeutyczny pozwala przezwyciężać te trudności i przywraca dziecku wiarę we własne siły. Główną zasadą terapii jest dostosowanie wymagań do możliwości dziecka, co pozwala mu odnosić sukcesy.

Terapia ręki

Terapia ręki to usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych, dzięki którym dziecko osiąga optymalny poziom w zakresie samoobsługi, umiejętności manualnych i grafomotorycznych. Są to ćwiczenia i zabawy rozwijające sprawność ruchową w obrębie całej kończyny górnej dziecka, umiejętności chwytu oraz koordynację pomiędzy dłońmi a w końcowym etapie obejmują ćwiczenia grafomotoryczne i naukę pisania.

Dla kogo terapia ręki?

  • dzieci niechętnie podejmujących czynności manualne (malowanie, lepienie z plasteliny, układanie drobnych przedmiotów),
  • dzieci mających problem w samoobsłudze (ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików itp),
  • dzieci mających wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej( zbyt mocno albo zbyt słabo trzymają w dłoni narzędzie pisarskie)
  • osób nie lubiących dotykać nowych i różnorodnych faktur,
  • dzieci z nieprawidłowym chwytem pisarskim ( powyżej 5 roku życia)
  • dzieci z trudnościami szkolnymi( zaburzona grafomotoryka, tempo pisania)
  • dzieci z obniżoną koordynacją wzrokowo-ruchową

Efekty terapii motoryki ręki:

Odpowiednio dobrane ćwiczenia oraz systematyczne ich prowadzenie wraz z masażami kończyn górnych powodują poprawę:

  • napięcia mięśniowego kończyn
  • w odbiorze wrażeń dotykowych
  • sprawności ruchowej całej kończyny górnej
  • czynności manipulacyjnych dłoni
  • w wykonywaniu kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców
  • umiejętności właściwego chwytu
  • koordynacji i współdziałania rąk
  • w koncentracji uwagi
  • umiejętności grafomotorycznych